Monday, March 15, 2010

lamunan terhenti.

13/3/2010

hari persandingan kawan sekolah aku dulu..

dengan baju kurung warna coklat yang sedondon dengan best friend aku..

melangkah masuk ke perkarangan rumah nenek pengantin..

amik makanan aku follow best friend aku cari port nak makan..

suddenly aku terpaku.. tergaman.. terpana.. melihat seraut wajah di hadapan aku ni..

my 1st love.. sitting in front me, staring at me with his smile..

my god.. after 6 years.. baru sekarang aku dapat tengok muka dia balik..

tak berubah masih lagi macam dulu..

best friend aku cuma tersengih macam kerang busuk..

celaka kau pedajal aku.. monyet kau !!

syok melayan perasaan tibe-tibe je..


entah mengapakah
hatiku bergetar
bila bertemu lagi
oh kekasih lama
ku cuba selindungkan
api keresahan
namun perasaan ini
berapi di dalam

ku kira engkau
sudah melupakan
kerna itulah engkau
nampak tenang
lainlah aku
walau ketika ini
masih membara ingatanku
terhadap mu

ku singkap kenangan dulu
sewaktu kasih berputik
ku genggam erat tangan mu
kau tunduk sembunyikan wajah
namun dapat aku meneka hati mu
sehati dengan ku

lalu mendongak berbalas renungan
dan dengan perlahan tangan kau lepaskan
kau pun berlalu dalam pekatan malam
tinggal aku sorang

terhenti lamunan
bila ku dikejutkan
engkau dipimpin pergi
oleh seseorang
dalam keterpaksaan
kau melangkah pergi
namun sempat jua kau menoleh ku di sini

huk..

lagila aku terpaku..

bungek tol la sape yang nyanyi lagu tu..

tak de lagu lain ke?

mengimbau memori betul la..


*relax..jangan nangis ayu..cerita lama pun..cuma tak sangka dapat jumpa balik my 1st love..sebak je sebab dah lama tak dengar cerita pasal dia. syukurlah dia bahagia dengan kehidupan dia sekarang.

No comments: